6 Komentáře
  1. Michal Holý

    Jaký kolo je teda na tenhle typ trasy nejrychlejší? V textu se píše od gravelu až po celobrko.

    1. Ahoj Michale, nejrychlejší samozřejmě bude gravel. Ale když přidáš další proměnnou – lidské opotřebení a unavenost, tak k rychlejšímu zdolání celé trasy je potřeba mít určitou míru komfortu a mezi tento komfort se do velké míry počítá pohodlí na kole. Na 11,5 kg celopéru projedeš ledacos bez extra soustředění. Na 8,5 kg gravelu se budeš muset v terénu hodně soustředit (natož v noci) ale do kopců a po šotolině poletíš.

  2. Jirka K.

    myslim ze gravel neni nejlepsi volba, je to dlouha trasa, clovek na tom bude rozlamanej, vzal bych MTB s vidlici.

    1. Michal Holý

      No to si nemyslím. Trasa závodu je sice dlouhá, ale hodně jednoduchá, jak píšou v popisu trasy. Všechny kopce se mají dát na kole vyjet i sjet, žádné rvaní kola v bahně po skalách.

      1. Milan Ch.

        V létě 2020 jsem si objel celou ČR podobně jako to udělal Štěpán s tím, aby cesty byly pokud možno nejblíže hranicím. Vyšlo mě to na cca 2350km a co se poměru cest týče (terén, lesní/polní cesty, asfalt) to bylo podobně jak to dělá Štěpán. Taky jsem uvažoval o gravelu a nakonec jsem byl rád, že jsem to jel na pevném biku. Ano, na dobrých cestách gravel paráda, ale východní hranice pokud povede po čáře, nebo téměř po ní je hodně náročná. Minimálně co se převýšení týče a až na výjimky se to tam dá táhnut skutečně v terénu, takže pevný bike ideál.

        1. Ahoj Milane, díky za postřeh. Na východě to určitě po čáře nepovede. Vlastně to pravidlo „držení se hranic“ při trasování není striktní, prioritu má jezdivost trasy. Tedy aby se dala vyjet i sjet na gravelu. Aby trasa byla jakš takš zásobovaná (benzínka, potraviny, hospody). Vyhnula se turistickým proudům. Protáhla účastníka zajímavou krajinou, ať historicky, tak přírodně.

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *